Alpyprovšechny.cz

OBLAST: ÖTZTAL
POHOŘÍ: ÖTZTALSKÉ ALPY

Start: Vent (1895 m)

Cíl: Wildes Mannle (3023 m)

Charakteristika:

Náročnost
Atraktivita

Stručný popis trasy:

Projíždíme údolím Ötztal téměř až na konec. V městečku Zwieselstein se dejte doprava a dojedete do horolezecké vesničky Vent. Zde je odstavné parkoviště a vede odsud starší jednoduchá lanovka – dvojsedačka. Touto lanovkou se dostanete k pastvině Stablein alm ve výšce 2356 m. Zde odstartujeme pěší túru na jednu z nejhezčích, přitom nejjednodušších třítisícovek – Wildes Mannle. Cestou vzhůru po pastvině se dostaneme k prvnímu rozcestí. Cesta vlevo vede přímo k chatě Breslauer Hütte, cesta vpravo k vrcholu Wildes Mannle. Dáme se tedy doprava a stoupáme po stráni, později po menších a pak větších kamenech se celkem snadno dostaneme k vrcholovému kříži.

Z vrcholu je nádherný výhled nejen na nejvyšší vrchol Ötztalských Alp – Wildspitze (3768 m), ale i na další třítisícovky, kterých je v této oblasti okolo 30. Z vrcholu Wildes Mannle také krásně vidíme rozpraskaný a rozvrásněný ledovec Rofenkarferner. Až se dostatečně pokocháme a dostatečně si užijeme radost z dobytého vrcholu, vydáme se k chatě Breslauer Hütte. Můžeme se vrátit stejnou cestou k rozcestí a odbočit k chatě nebo pokračovat přes vrchol (doporučuji). Krátkým jištěným úsekem (lanka k přidržení) klesneme od vrcholu k ledovci téměř na dosah a pak jdeme po značené cestě až k chatě Breslauer Hütte (2844 m). Zde je možné si dát odpočinek a něco dobrého k jídlu a k pití.

Od chaty se dáme směrem k potoku Rofenache, který přejdeme přes visutý most – opět velice zajímavý zážitek. Poté po pěšině na druhé straně potoka dojdeme zpět do vesničky Vent.

U parkoviště doporučuji navštívit malou kapličku se zajímavou výzdobou a fotografiemi.

Celkově se jedná o středně náročnou okružní túru, která je velice pestrá a zahrnuje výstup na vrchol, cestu v těsné blízkosti ledovce, návštěvu horské chaty a přechod rokle přes visutý most. Podle mého názoru se jedná o jednu z nejzajímavějších a nejhezčích cest v Ötztalských Alpách, kterou je schopen zvládnout téměř každý.

Parametry túry:

Vent – Stableinalm  cca 10 min. lanovkou

Stableinalm – vrchol Wildes Mannle cca 2 hod. (2,2 km)

Wildes Mannle – Breslauer Hütte cca 1 hod. (2,1 km)

Breslauer Hütte – Rofenhof (visutý most) cca 1,5 hod. (2,9 km)

Rofenhof – Vent cca 0,5 hod. (2,5 km)

Celá cesta trvá přibližně 5 hodin a je dlouhá 9,7 km.

Mapa:

Mapa

Fotogalerie:

Kaplička v obci VentNa vrcholu...Na prvním rozcestí doprava...Ledovec RofenkarfernerTěsně pod vrcholemVrcholový kříž Wildes Mannlev dálce chata Breslauer Hütte

K vylepšování obsahu a k analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie, které jsou sdíleny s partnery pro reklamu a analýzy. Prohlížíte-li naše stránky, předpokládáme, že s tím souhlasíte. Souhlasím Více informací