Alpyprovšechny.cz

Okružní cesta okolo Olperer Hütte (Neumarkter Runde)

SPOLKOVÁ ZEMĚ: TYROLSKO

OBLAST: ZILLERTAL
POHOŘÍ: ZILLERTALSKÉ ALPY

Start: Schlegeisspeicher (1782 m)

Cíl: Olperer Hütte (2389 m)

Charakteristika:

Náročnost
Atraktivita

Stručný popis trasy:

Tato okružní cesta je jedna z nejatraktivnějších cest, které můžete podniknout ve Vysokohorském přírodním parku Zillertalské Alpy (Hochgebirgs naturpark Zillertaler Alpen). Budete okouzleni úžasnými výhledy a překrásnou vysokohorskou krajinou.

Samotnou túru odstartujeme na parkovišti u přehrady Schlegeisspeicher. Jak se tam dostaneme? Na parkoviště vede silnice z Mayrhofenu přes horskou obec Ginzling údolím Zemmtal. U hostince Breitlahner je mýtnice se závorou. Zde je nutné zaplatit mýto (v r. 2021 byla cena mýtného 14,50 Eur za osobní auto, v ceně mýtného je zahrnuto bezplatné parkování u přehrady na 1 den), pak můžete pokračovat po mýtné silnici Schlegeis Alpenstraße dlouhé asi 13 km skrze tunely až k vodní nádrži Schlegeisspeicher. Pozor – platby mýtného jsou možné pouze v hotovosti a u přehrady se nesmí kempovat. Proto vás nahoru s obytným vozem, karavanem nebo přívěsem nepustí. Alternativním řešením může být cesta autobusem.

TIP: přímo na 131 metrů vysoké stěně hráze je instalovaná ferrata schlegeis 131. stoupá se od úpatí přehrady až k jejímu vrcholu. ve 2/3 ferraty je plošina, na které se můžete rozhodnout, jestli budete pokračovat po jednoduché cestě s obtížností A/B nebo budete pokračovat kolmo náročnou a obtížnou cestou C/D. vybavení je možné si zapůjčit v občerstvení na přehradě.

Z parkoviště vyjdeme po značené turistické cestě č. 502 k Olperer Hütte. Stezka vede voňavým limbovým lesem, který ve slunečných dnech poskytuje milosrdný stín. Ze šišek borovice limba se vyrábí výborný likér a pálenka – zirben snaps (tomuto nápoji bude věnován samostatný článek). V nadmořské výšce okolo 2000 m les postupně přechází v kleč a my pokračujeme podél potoka Riepenbach. Celou cestu nahoru máme krásné výhledy na přehradu i na okolní štíty – Großer Möseler, Hochfeiler (nejvyšší hora Zillertalských Alp – 3510 m), Hoher Weißzint a další třítisícovky.

Po zhruba 90 minutách stoupání dorazíme k horské chatě německého alpského spolku (DAV) – Olperer Hütte. Tato chata se nachází na trase známé Berlínské vysokohorské stezky (Berliner Höhenweg). Původní chata byla postavena v r. 1881. Po Berliner Hütte z roku 1879 jde o druhou nejstarší horskou chatu v Zillertalských Alpách. Prošla několika rekonstrukcemi, nakonec byla úplně zdemolována. V roce 2007 byla postavena a znovuotevřena úplně nová Olperer Hütte s vysokou architektonickou hodnotou. Nový design chaty s jednoduchou konstrukcí a kvalitním technickým vybavením je inspirován tradičním ubytováním pro horaly.

Kousek nad Olperer Hütte se nachází místo populární zejména díky Instagramu a Facebooku. Zajímavě řešená visutá lávka (Hängebrücke) je pár metrů nad zemí, přitom z některých vydařených fotografií se může zdát, že lávka je vysoko nad přehradou Schlegeisspeicher. Je to oblíbené fotogenické místo a někdy se může stát, že se zde vytvoří fronta na focení. Návštěvu tohoto místa bychom určitě neměli vynechat.

Cestou zpět dolů k přehradě

U chaty je rozcestník, který nás nasměruje na Neumarkter Runde. Pokračujeme dál po cestě č. 502 jihovýchodním směrem. Nově vybudovaná stezka vydlážděná velkými plochými kameny vede převážně po vrstevnici, jen místy mírně klesáme nebo stoupáme. Pohybujeme se ve výšce okolo 2400 m. Na jednom vyvýšeném vršku uvidíme sošku Madony, což je další výjimečné místo na cestě. Po kamenném chodníku dojdeme až k rozcestí, kde se cesty rozdělují do různých směrů. Jedna z cest (tip na příště?) vede k horské chatě Pfitscher Joch Haus (2276 m), která už leží na území Itálie. My se od rozcestí vydáme dolů nádherným ledovcovým kotlem Unterschrammachkar po cestě č. 535. Nyní už jen klesáme a kocháme se krásnou přírodou. Když dorazíme na parkoviště, budeme příjemně unavení, ale nadšení a plní dojmů z mimořádného zážitku v neskutečně krásné přírodě Zillertalských Alp.

Parametry túry:

Parkoviště Schlegeis – Olperer Hütte cca 1:30 hod. (3,1 km), převýšení 607 m

Olperer Hütte – rozcestí cca 2 hod. (3 km)

rozcestí – parkoviště Schlegeis cca 2 hod. (3 km)

Okružní cesta Neumarkter Runde trvá přibližně 5:30 hodin a je dlouhá 9,1 km.

Mapa:

Mapy.cz

Fotogalerie:

Cesta tunelemParkoviště SchlegeisOhlédnutí za přehradou při stoupání k Olperer HütteKamenný chodník cestou nahoruOlperer HütteLávka HängebrückeNad Olperer HütteOlperer Hütte z jiného úhluCestou k rozcestíMezi velikányPohled z rozcestí na cestu zpět k přehraděKlesáme podél potoka......kocháme se krásnou vysokohorskou krajinouBlížíme se zpátky k přehradě

Podobné příspěvky

Cesta k Berliner Hütte

Jirka

K vylepšování obsahu a k analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie, které jsou sdíleny s partnery pro reklamu a analýzy. Prohlížíte-li naše stránky, předpokládáme, že s tím souhlasíte. Souhlasím Více informací